Pro Flashaře bylo vždy velkou neznámou to, jak se lidé v jejich webech chovají a co tam vlastně hledají. Pomocí jednoduchého triku můžeme měřit aktivitu uživatelů uvnitř Flashové prezentace pomocí Google Analytics. Flashovou prezentaci je nutné si rozdefinovat na jednotlivé části a podčásti, Google Analytics pak řekneme, že se tyto podstránky nazývají neco.html, protože jinak by to GA nezkously. Takto definované rozdělení může vypadat například následovně
- produkty/rohliky.html
- produkty/chleba.html
- informace/index.html
- kontakt/index.html
Uvnitř Flashe pak v místech kde uživatel vidí nebo si nechá zobrazit daný obsah umístíme kód ActionScriptu podle toho jakou verzi ActionScriptu používáte a co máte rádi.
Takové staroflashařské podání by mohlo vypadt následovně:
getURL("javascript:pageTracker._trackPageview(‘/produkty/rohliky.html’);"); ExternalInterface.call("pageTracker._trackPageview","/produkty/rohliky.html"); var jsURLCall:URLRequest = new URLRequest ("javascript:pageTracker._trackPageview (‘/produkty/rohliky.html’);") navigateToURL(jsURLCall);
poť vše, originál tutoriálu, ze kterého jsem čerpal pro tento článek naleznete zde.
UPDATE: Tak nakonec mi i pro Flash 8 nefungoval ExternalIntervace.call, ale staré dobré getURL funguje perfektně. Pouze je třeba počítat s tím, že update do statistik trvá až 48 hodin. A ještě přidávám odkaz na nápovědu Google Analytics k problému trackování sestandartních událostí a stránek.